Stare z nowym

43


Łączenie starego, wygrzebanego i lekko styranego z nowym, błyszczącym i nieskazitelnym to moja ulubiona wnętrzarska zabawa. To jak składanie niedopasowanych puzzli, poszukiwanie odpowiednich wzorów, przykładanie do siebie i sprawdzanie jak kolejne elementy razem „grają”. Czasem fałszują niemiłosiernie, jednak bywa, że wybrzmiewa nowa symfonia, a ja czuję się jak Mozart przestrzeni. Słyszy się zarzuty, że wnętrze jest „katalogowe”, jakby wyszło pod potrzeby sesji zdjęciowej, a nie realnego życia. Chcemy mieszkać oryginalnie, a boimy się miksować stylów. Jeśli obawa przed zakupem wiekowej szafy nas przeraża, to może zacząć od dodatków. Jeśli boisz się wnętrzarskiego chaosu, to chciałbym Cię trochę ośmielić do łączenia pozornie niepasujących elementów, wypełniania ścian obrazamiplakatami, ramami i tablicami. Może miłość do składania razem różnych elementów udzieli się i Tobie.


Wszystko zaczyna się od pomysłu

Nie lubię pustych ścian, nie dla mnie nowoczesny minimalizm i ilościowe ograniczenia. Jak już wiercić dziury w ścianie to z przytupem. 

Postanowiłam pomieszać nowe graficzne plakaty ze starymi szkolnymi tablicami botanicznymi, a całość wizualnie „skleją” ramy w kolorze jasnego drewna. Wieszaj, miksuj i przestawiaj. Kombinuj z ustawieniami, kolorami, dopasowuj do siebie wzory lub postaw na przeciwieństwa kolorystyczna. Tu nie ma złych decyzji, bo każda ściana odziana w dekoracje, wygląda lepiej niż puste deweloperskie wykończenie. Puść wodze wyobraźni, bo nic tak nie odpręża jak wywiercenie w ścianie dziury. A jak się nie uda? To od czego jest szpachla i farba?



Trzeba iść za ciosem.

Teraz zastanów się co lubisz – może są to spokojne geometryczne kształty, może twe rozstrojone nerwy najlepiej ukoi zdjęcie łąki, może uśmiechniesz się na widok włochatej krowy? Mi ten błogostan zapewnia geometria kształtów, proste formy, botaniczne plansze i widok oceanu. Taki misz-masz zamknięty w palecie granatu i beżu. I mimo, że początkowo ustawienie plakatów miało wyglądać zupełnie inaczej, to teraz nie wyobrażam sobie innego układu.



Układem też można się bawić stawiając na dużą formę szczelnie wypełniającą ścianę, lub kilka mniejszych obrazków i ram. Możesz strać się przykuć wzrok jednym wyrazistym kolorem, albo poprowadzić wzrok obserwatora po kolejnych niuansach galerii. Teraz klucz – moim jest paleta kolorystyczna, bo przy miksowaniu staroci z nowymi plakatami warto zostawić sobie jakiś drogowskaz. Równie dobrze sprawdzą się jednakowe ramy, lub podobna tematyka. W końcu ramy mają to do siebie, że można je przestawiać. Ba! Czasem nawet nie muszą wisieć, a być nonszalancko postawione na ziemi. Kto nam zabroni takiej ekspresji we własnych czterech ścianach?

Bawmy się formą i kolorem. W końcu to my mamy się u siebie czuć dobrze.







Jeśli podoba Wam się nas pomysł na galerię ścienną, lub zainspirował Was własnych poszukiwań, to 35% zniżki na plakaty może się przydać. Wpiszcie hasło: ladnie35, kod jest ważny do 25 maja do północy (na wszystkie plakaty, z wyłączeniem kategorii Selection).


Post powstał we współpracy z Poster Store.

43 komentarze:

  1. Uwielbiam takie połączenia :D

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne połącznie, niezywkle klimatyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy wpis i bardzo oryginalnie zaaranżowany salon

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi się podoba aranżacja w takim stylu

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubie łączyć style :D wychodzą z tego cuda

    OdpowiedzUsuń
  6. Też podobają mi sie aranżacje tego typu. Mam podobną w swoim domu. W salonie staram się łączyć stare z nowym. Jest to tak zwany styl eklektyczny. Wymaga wyczucia, nie wstawicie przecież do mieszkania wszystkiego Najłatwiej jest dobierać rzeczy w tym samym typie kolorystycznym. Jeśli szukacie oryginalnego oświetlenia, innego niż to co oferują duże markety, polecam zerknąć sobie do Maco Design:

    macodesign.eu/pl/p/Klasyczna-lampa-wiszaca-MacoDesign-kolor-kobalt/2553
    W sklepie maja również oryginalne wzory poduszek, nawiązujące do marokańskiej stylstyki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Sporo klimatu do tego wystroju wnoszą kwiaty :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sama bardzo często w swoim mieszkaniu lączę stare z nowym. Lubię styl eklektyczny. Mam tradycyjne meble, ale nowoczesne dekoracje. Jesli jednak odpowiednio się ze soba wszystko zgra, mogą dobrze do siebie pasować :) Faktycznie jest to jak poszukiwanie nowych puzzli do wnętrza.
    Nie kupuję jednak wszystkiego, co mi się podoba, ale staram się zastanowić przed zakupem, czy to na co się decyduję będzie pasowawło czy nie.

    Uwielbiam rownież tworzyć galerie plakatów na ścianie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Podobają mi się tego typu aranżacje ;) My też wykańczamy nowy dom, ale chciałabym aby wyglądało to podobnie jak w tym przypadku. Jestem fanką tego typu ozdób. Zawsze chciałam mieć coś podobnego u siebie i w niedalekiej przyszłości uda mi się to zrealizować ;) Czekam na kolejne wpisy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. świetne połączenia kolorów :) strasznie podoba mi się ta kanapa w butelkowej zieleni. w ogóle bardzo przytulne i ciekawe wnętrze

    OdpowiedzUsuń
  11. Niby sporo rzeczy, ale ich ilość nie przytłacza. Wygląda mi to jak funkcjonalne, skandynawskie wnętrze. Do życia, nie do podziwiania.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ta farba naprawdę świetnie kryje i często wystarczy tylko jedna warstwa. Co do wykorzystywania starych rzeczy, uważam to za bardzo mądry trend. Nasze środowisko nie wytrzyma długo kultu nowości i "jednorazowości".

    OdpowiedzUsuń
  13. fajnie urządzony salon, przytulny i klimatyczny :) ja do swojego zamówiłam wzorzyste doniczki plastikowe i nowe poduszki na kanapę, mała zmiana-wielki efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy wpis dotyczący aranżacji wnętrza. Zastanawiam się jak wykonać pokój u siebie, dlatego trafiłam tutaj. Mam nadzieję, że efekt końcowy będzie taki jak tutaj bo bardzo podoba mi się to wnętrze ;) Póki co położyliśmy panele podłogowe: https://strefaplyt.pl/p/wykonczenie-wnetrz-panele-podlogowe-winylowe,117 i pomalowaliśmy ściany. Meble będę chciała białe lub jakieś jasne, a co do reszty to jeszcze się okaże :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Musze przyznać, że połączenie starci z nowoczesnymi elementami wystroju sprawdza się znakomicie. Bardzo podobają mi się takie aranżacje.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow! Efekt finalny jest naprawdę rewelacyjny!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem architektem, od 15 lat projektuje wnętrza. Nie opieram się na trendach tylko na ponadczasowej bazie, którą dopasowuje do konkretnego klienta. Kolor dodatków to kwestia gustu, jeśli coś ci się znudzi można sprzedać lub się wymienić nawet ze znajomymi. Są wnętrza w moim portfolio, które pomimo, tego, że zostały zaprojektowane 5-7 lat temu są ponadczasowe i nadal zachwycają.

    Jesli szukacie ciekawych dobrej jakości mebli z drewna, mogę polecić na pewno to miejsce:
    https://www.luxuryproducts.pl/antyczne-komody.html

    W sklepie mozna kupic dobrej jakości meble wykonane z prawdziwego drewna.

    OdpowiedzUsuń
  18. nie trzeba zmieniać absolutnie wszystkiego by osiągnąć wspaniały efekt :D ja naa przykład w łazience przemalowałam płytki, dokupiłam półki łazienkowe z lustrem zamiast takich zwykłych i od razu łazienka stałą się bardziej nowoczesna i stylowa :)

    OdpowiedzUsuń
  19. stare, czy nowe, nowoczesne, czy klasyczne - grunt by się tobie podobało :) u mnie dużo się dzieje na budowie, kładzenie rur i kabli, montaż pompy ciepła i oczyszczalni, potem zabiorę się za wnętrza :)

    OdpowiedzUsuń
  20. też lubię łączyć stare z nowym, zamiast robić totalne metamorfozy po którym pokój jest nie do poznania ;) mam na przykład ścianę ze starej cegły która jest nie do ruszenia, a zmieniam tylko kolor farby na pozostałych 3 ścianach :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo podobają mi się tego typu aranżacje wnętrz.

    OdpowiedzUsuń
  22. bardzo ładna kanapa w nietypowym kolorze :D choć dywanik mógłby być inny bo tak się stapia kolorystycznie z panelami podłogowymi. jak się chce wymienić tylko część wyposażenia to bywają problemy, bo tak to całość była spasowana i trzeba na miejsce starego mebla dokupić nowy ale w tym samym rozmiarze czy zbliżonym kolorze. przydać się może producent mebli który wykona nam je na wymiar

    OdpowiedzUsuń
  23. salon wygląda dobrze, u mnie łazienka czeka na generalny remont :D marzę o tym, by wstawić do niej małą wannę z hydromasażem zamiast kabiny i by zamontować stylowe kinkiety przy niej, w zamian zrezygnować z plafonu na suficie

    OdpowiedzUsuń
  24. Obecnie bardzo modne jest łączenie tych dwóch stylów.

    OdpowiedzUsuń
  25. czasem jednak nie warto odnawiać starego, bo byłoby to zbyt kłopotliwe i nieopłacalne. my z żoną zdecydowaliśmy się na sprzedaż pierwszego domu i teraz mamy nowy dom kanadyjski. zostało nam jeszcze pieniędzy na wykończenie, także zamknęliśmy się w zaplanowanym budżecie. a do tego wszystko jest teraz dokładnie takie jak chcieliśmy :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Te pomysły są bardzo ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  27. Totalnie w moim stylu! Uwielbiam taki miszmasz we wnętrzach! :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Pamiętajcie też o wyborze odpowiedniego ogrzewania do Waszych domów. Coraz częściej ludzie wybierają do domów pompy ciepła.

    OdpowiedzUsuń
  29. Mogłoby się wydawać, że to nie ma prawa bytu, a jednak. Podobają mi się takie kontrastowe kompozycje. Warto czasami połączyć coś nieoczywistego ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Warto także zainteresować się inteligentnymi roletami. Moim zdaniem jest to super opcja do smart domu. Coraz więcej osób interesuje się właśnie takimi inteligentnymi rozwiązaniami dla swoich domów.

    OdpowiedzUsuń
  31. Interesujący pomysł oraz aranżacja, w sumie bardzo chcemy połączyć stare z nowym, a niestety mało nam kiedy to wychodzi. Ze swojej strony pozdrawiam Auto Serwis Barycza i zachęcam do przyjrzenia się jego ofercie.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 ALE TU ŁADNIE , Blogger