Wiszący fotel

104

W tym poście nie chodzi o to, żeby pokazać jak zrobić identyczny mebel, bo zdaję sobie sprawę, że miałam szczęście znajdując go w sieci. Chcę postawić tezę, że podejście do tematu mniej szablonowo, daje ciekawe efekty. Wiszącą witrynę po dodaniu nóżek może zamienić całkowicie funkcję, drewniany wieszak to świetna oprawa dla plakatu, drzwiczki mogą stać się ramą lustra lub obrazu. Wszystko można przerobić, zamiast wyrzucać, można postawić na oryginalność.

W tym tkwi piękno, bo identycznej ozdoby czy mebla, nie kupi się w sklepie z masową produkcją. Inspirowanie się sklepową witryną to jedno, ale przerabianie mieszkania w wystawkę, to już zupełnie inna kwestia. Zwłaszcza, że jest tysiące miejsc do poszukiwania skarbów i to w dodatku za grosze. 
Nie chcę tu robić z krucjaty w obronie stęchłego drewna, ale mam wrażenie, że za dużo mebli zamiast pod pędzel, idzie na śmietnik. Zastępują je masowe buble i to jest trochę smutne. Ten cały styl skandynawski, tak wdzięcznie wystukujący się w wyszukiwarce, nie ma wiele wspólnego sieciowymi białymi meblami, pomimo iż ich producent przekonuje nas, że jest inaczej. Mieszkanie w Oslo to prostota, funkcjonalność i brak napinki. To też miłość do jakości (nie byle jak, byle biało).
Za cienka w uszach jestem, żeby choć próbować naśladować ten styl, wolę trochę po mojemu, udowadniając, że nie wszystkie skarby babcinego strychu, nadają się do kasacji. 


Jak zrobić aby DIY nie było tanie?

Projekty DIY w założeniu powinny być tańsze od gotowych produktów. Oszczędzamy przecież na "robociźnie", jednak nie płacimy tez za doświadczenie, które ktoś zdobywa przy wykonywaniu swojej pracy. Tańsze jest, ale tylko wtedy, gdy człowiek się do niego odpowiednio zabierze: poczyta, pomyśli, zapyta znajomych o dobra wiertarkę. Tak, wtedy to ma ręce i nogi, o innych częściach ciała nie wspominając. 
Jak do takich rzeczy zabierać się aby jednak tanio nie było, a w dodatku podszyć to pewną dawką adrenaliny? Należy cichaczem na olx kupić fotel, na fali euforii wpływam do budowlanego, gdzie z przerażeniem odkrywamy, że jest więcej niż jedna opcja zawieszenia takiego fotela. Wracam z kołkiem i hakiem, który okazuje się za duży na wszystkie wiertła do betonu razem wzięte. Wracamy po wiertło, kupujemy złe, dziura jest za duża, kołek wypada, happy endu brak. Kolejna wycieczka po zakupy po inne haki, nowe wiertło i zabawa rozkręca się od nowa. Pył pokrywa już całe mieszkanie, a jakby tego było mało wiertło trafia na wzmocnienie w suficie. Po dwóch tygodniach, fotel wisi, kurz mamy w uszach i okazuje się, że zapomnieliśmy przemyśleć kwestię lin. Wyprawa po liny i upragniony sukces.
Uczcie się na cudzych błędach, żeby DIY jednak okazało się tańsze, niż zakup nowego fotela. (Dziury w suficie pokazują, że opowieść nie jest zmyślona)
Jednak...

 DIY może być tanie

Wystarczy uczyć się na cudzych błędach (czytaj: moich) i zaplanować wszystko wcześniej:

- fotel - obejrzyj, sprawdź, czy jest w dobrym stanie. Jeśli kupujesz przez internet poproś o dodatkowe zdjęcia, większość sprzedawców jest uczciwych, więc nie powinno być z tym większego problemu. Mi zadrapania nie są straszne, ale jeśli masz bardziej pedantyczną naturę, czeka cię malowanie lub szlifowanie i to też jest dodatkowy wydatek,

- haki - już teraz wiem, że najlepiej kupić dwa mniejsze i dobre wiertło do betonu (lepiej od razu zapłacić więcej, niż w połowie pracy jechać, po nowe). 

- metalowe kółka lub małe karabińczyki - żeby sznur nie wisiał bezpośrednio na haku. Nasz fotel nie ma się w prawdzie huśtać, tylko delikatnie bujać, ale lepiej nie nadwyrężać liny.

- lina jutowa - długości 10 metrów, czyli w przybliżeniu 4 razy wysokość mieszkania. 

Nie wiem tylko jak to dzieło nazwać. Fotel hamakowy? Trochę mało hamaku w tej konstrukcji. Fotel bujany? Niby się buja, ale w powietrzu, więc nie wie czy można to zaliczyć. Fotel wiszący? Nie pasuje. Chyba najlepiej będzie, nie nazywać tego tworu wcale. Najważniejsze, że wisi, buja się, a ja czasem przyłapuję moje dziewczynki jak siedzą w nim oglądając książki.


To jak, szukamy mebli? Proponuję by w trakcie rodzinnej imprezki, zapytać ukochaną cioteczkę co tam ciekawego skrywa na strychu. A może znudził jej się już stary fotel lub witrynka, która wynosiła do przedpokoju? Nie dajcie się tylko wmanewrować w jakieś głowy dzików, bo i takie cuda potrafi skrywać stare poddasze. Wypchana zwierzyna nie broni się w żadnym wnętrzu. Nie broniła się też, szczególnie za życia, skoro teraz jej truchło wisi na ścianie. 
Niedoceniany już staroć, można odnowić, przemalować, nadać mu zupełnie nową funkcję. Warto się nad tym zastanowić przed kolejną wizytą w sklepie.


Niezbędne jest coś miękkiego na siedzenie i poduch, żeby było naprawdę wygodnie.

Komplet pościeli - Maamut


Poprzednie posty o tym pokoju: 
aletuladnie.blogspot.com/2017/04/pokoik-dziecka-w-stylu-retro.html
aletuladnie.blogspot.com/2016/12/retro-galeria.html

Trochę boję się, czy odbiór tego mebla będzie pozytywny,  bo niebezpieczny... bo stary... Starałam się przemyśleć kwestie bezpieczeństwa, dzieciaki też raczej uważnie z niego korzystają, a jego nadgryzienie zębem czasu, no cóż pozostaje mi poddać to Waszej ocenie. W każdym razie, można mi rzucić w twarz BUJAJ SIĘ i uznam to za komplement.


104 komentarze:

  1. Wiedziałam, wiedziałam, że to będzie hicior! Co tam dziury, co tam nerwy, gdyby był ranking najlepszych DIY w tym roku, to jesteś w czołówce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga jesteś wspaniała! Trochę boję się odbioru, bo nie wiem, czy taki pokoik wpisze się w gusta. Natomiast jestem mega usatysfakcjonowana ze skończonego pomysłu, tym bardziej, że dziewczynkom też bardzo przypadł go gustu (i to jednak liczy się najbardziej)

      Usuń
    2. Pierwsze zdjęcie wymiata. Cudnie pokazuje wszystko z szerszej perspektywy. I ja taki pokoik kupuję.

      Usuń
    3. To jest zdjęcie robione prawie zza drzwi, szerszego kadru tym obiektywem już nie będzie :)

      Usuń
  2. Jest piękny, zazdroszczę :-)
    Takie diy to ja lubię.
    Pozdrawiam J.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo DIY jak się do niego z głową podejdzie potrafi być bardzo satysfakcjonujace w wykonaniu. Chyba, że się podejdzie tak jak ja i ma się teraz ban na wszelkie przeróbki w mieszkaniu, od męża ;D

      Usuń
  3. Ten pokój to mija inspiracją, nie do odgapienia w zupełności, ale taka że prostota zawsze się obroni że delikatnie ale z klasą i przede wszystkim nie z trendami a po swojemu, pomału, przemyslanie. Uwielbiam ta tapetę i granatowa zasłonę. Piękne wnętrza warte milion monet można samemu bez projektanta i konta zapchanymi od euro ;) Uwielbiam za ten fotel, już podobny widzę u siebie ale na balkonie, za rok, może dwa ;) Piękne wyszło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moda na rattan wraca, więc lepiej już teraz rozpocznij poszukiwania. Wbrew pozorom wcale nie jest łatwo, albo "okazja" za miliony monet, albo ludzie wyrzucają na śmietnik bez sentymentu (obok mojego ostatnio stała rattanowa ławka). Powodzenia w szukaniu :)

      Usuń
  4. Wygląda rewelacyjnie i muszę przyznać że szczerze zazdroszczę 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To potraktuj to jako inspirację i poszukaj, może uda ci się gdzieś znaleźć podobny. Dzięki za komentarz

      Usuń
  5. Zaszalałaś! Wspaniały pomysł, a dziury się załata ;) :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie się ten fotel mega podoba :) Ciekawy pomysł

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda super :) Ja kilka dni temu kupiłam huśtawkę i czekam na dziury na balkonie - mam nadzieję, że do końca tego miesiąca zawiśnie :) I mam nadzieję, że będe miała troszkę mniej dziur :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mniejsza ilość dziur nie powinna być problemem, wystarczy (czego nie zrobiłam ja) pomyśleć, więc wiem że poradzisz sobie znacznie lepiej :)

      Usuń
    2. a jedna... niespodzianki w ścianie - przy montowaniu półki (huśtawka czeka) sprawiły, że trzeba było łatać, na szczęście poszło gładko :)

      Usuń
  8. cudowny. cudowny i jak tylko go zobaczyłam na insta wiedziałam jedno- on ma MOC.
    a te dziury w scianie i wypady do budowlanego - klasyka DIYowca:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, w budowlanym powinnyśmy mieć kartę stałego klienta. Dlatego, żeby uniknąć własnych wpadek, lepiej uczyć się na doświadczeniach blogerów :)

      Usuń
  9. Idealny! Właśnie planuję urządzanie kącika dla maluszka i myślę, że fotel sprawdzi się do karmienia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wow, naprawdę świetny fotel. bardzo oryginalnie, super pasuje do tego pokoju.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fotel, jak fotel, ale ta pościel wygląda wspaniale! Czy na niej są ptaszki zrobione z origami? Nie widziałem wcześniej czegoś takiego :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo chciałabym mieć taki fotel, ale na balkonie :D Super sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  13. genialne rozwiązanie nie tylko dla dorosłego ale i dla młodych żeby miały fajny gadżet do zabaw :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale dobre rozwiązanie. Kurcze, aż będę namawiał żonę na takie ciekawe rozwiązanie do pokoju córki. Genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fotel świetny. Rozwiązanie również ciekawe. Fotel wygląda jak z luksusowego katalogu z oryginalnymi dekoracjami ;)
    Zastanawiałam sie sama nad kupnem takiego wiszącego fotelu do sypialni ( jako miejsca do czytania książek)W sklepach nie widziałam jednak niczego ciekawego. Raczej standard.... Zastanowię się czy sobie czegoś takiego własnie nie zmajstrować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeszukać aukcje internetowe nie zawadzi, a nuż trafi się fotel w dobrej cenie. Nie ma co przepłacać.

      Usuń
  16. Oryginalne rozwiązanie, ale osobiście nie zdecydowałabym się na montaż takiej "zabawki".

    OdpowiedzUsuń
  17. Rewelacyjnie to wygląda ;D Brak pytań :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Mi też się bardzo podoba. Pokój dla dziecka powinien być przede wszystkim ciepły i przyjazny dziecku. Świetnie zaaranżowany :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Fantastyczne rozwiązanie! Mi właśnie bardzo się marzą takie rozwiązania. Nowoczesne i oryginalne. Jestem na etapie sprawdzania, który deweloper krakow jest najlepszy i już myślę, o tym jak będę urządzać nowe mieszkanie i jakich rozwiązań w nim użyję :) I z pomysłu fotela na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. przepiękny!!!
    czy to jest oryginalnie fotel do podwieszania, czy rozmontowane krzesło rattanowe?

    OdpowiedzUsuń
  21. No proszę, przykład na to jak z prostej rzeczy można stworzyć coś ekstra. :) Bardzo fajny pomysł! Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ładnie to wygląda chodź nigdy nie siedziałem w takim wiszący fotelu.

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo fajne rozwiązanie, ja jednak wolałbym postawić na coś bardziej praktycznego, na scandicsofa.pl moja żona znalazła fotel, który fajnie pasuje do pokoju dziecka.

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajny pokoik! No i świetny pomysł z tym wiszącym fotelem. Od dawna podobają mi się takie rzeczy ale jakoś nigdy nie odważyłam się na zakup i montaż. Jak to się sprawdza? Montaż był bardzo trudny? :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wow, naprawdę pięknie to wygląda. Sama jestem na etapie remontu pokoju dziecięcego i jak zobaczyłam ten post to sama zaczęłam się zastanawiać nad takim bajerem. Co prawda jeszcze długo do końca, bo znalezienie odpowiednich materiałów do remontu schodzi wieki. Naprawdę ciężko znaleźć dobrej jakości farby, podkłady, puszki hermetyczne, gniazdka, itd. Ale jak już będę myśleć o dodatkach to z pewnością tutaj wrócę. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam czy zajmuja sie Panstwo takze fotografia plenerowa np wozkow dzieciecych? mamy kilka modeli ktore sa bardzo ciekawe, prowadzimy swojego bloga ale brakuje zdjec z innej strony, nie wiem czy rozumie mnie Pani o czym dokladnie pisze :) ze strony artystycznej :) http://www.wozek-dzieciecy.pl

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny pomysł i bardzo estetyczny. Takie połączenie fotela vintage, sznurka z juty - ekstra. Bardzo mi się to podoba. Myślę sobie że dla wzmocnienia mocowania mogłaby się sprawdzić obejma do huśtawki. Można niedrogo kupić. Piszę o tym, bo temu kołkowi w suficie ciut nie ufam ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jakiej grubości jest lina?

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo ciekawy pomysł, wydaje mi się, że u mnie w salonie bardzo ciekawie wyglądałby taki wiszący fotel. Ale czy jest wygodny? Zauważyłam, że wiklina jest coraz popularniejsza i wiele osób wykorzystuje taki materiał w aranżacjach wnętrz.

    OdpowiedzUsuń
  30. Wygląda świetnie:) Bardzo piękny pomysł z tym fotelem. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Wiszący fotel to strzał w dziesiątkę. Duża frajda dla dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  32. Wybitny pomysł <3 Jestem pod ogromnym wrażeniem :) Ja kupiłem sobie kilka dni temu krzesło dla graczy i jest tak wygodne, że mogłabym z niego nie schodzić.

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo dobrze ze wszedłem na ten artykuł bo dowiedziałem się z niego bardzo dużo. Nawet za dużo bym napisał.

    OdpowiedzUsuń
  34. Piękne meble! Ten wiszący fotel mi się marzy :) Jest niezwykle efektowny i wygodny wynalazek.

    OdpowiedzUsuń
  35. Super pomysł na dodatkowe siedzisko w pokoju! Wiszący fotel na pewno sprawdzi się w pokoju dziecka lub w salonie :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Mam podobny na swoim balkonie. Jak zobaczyłam go w sklepie, pomyślałam, ze musze go kupić. Mąż na początku nie byl do niego przekonany bo wydawało mu sie, ze fotel nie będzie wygodny, jednak uparłam sie i postanowiliśmy go kupić. I wbrew pozorom siedzi sie na nim komfortowo, obecnie jest to jedno z ulubionych miejsc, nawet teraz jesienią kiedy wygodnie sobie usiąść na balkonie z kubkiem ciepłej herbaty w ręce oraz z kocykiem za dnia czy pod wieczór :)

    Nie zdecydowałam sie jednak na naturalny rattan, wybraliśmy technorattan, który jest znacznie wytrzymalszy!

    OdpowiedzUsuń
  37. Wiszący fotel świetnie sprawdzi się w sypialni. Ostatnio coraz modniejsze są huśtawki i hamaki w domu. Nie dość, że wyglądają pięknie to można też się na nich zrelaksować. Wielkie fotele to już trochę przeżytek.

    OdpowiedzUsuń
  38. Taki fotel może się sprawdzić nawet w pokoju małego dziecka, jako fotel mamy. Można położyć na niego miękkie poduszki, chociaż pewnie i bez nich jest wygodnie. Bujanie dodatkowo może pomóc uspokoić niemowlaka.

    OdpowiedzUsuń
  39. Taki fotel sprawdzi się w domu, w którym mieszkają małe dzieci.
    pomoc prawna

    OdpowiedzUsuń
  40. Czemu nie? Skoro dzisiaj jest taka możliwość, to jak najbardziej powinniście z tego skorzystać. Ja dla przykładu planuję zamówić takie łóżka dla dzieci https://www.filo-shop.pl/sklep/dla-dzieci/lozka-dzieciece/lozko-domek/lozko-domek-z-barierkami-bell-w-stylu-skandynawskim-kolory, bo wyglądają one niezwykle korzystnie. Myślę, że i w Waszym przypadku mogą się dobrze sprawdzić, więc pomyślcie o tym, by je zakupić.

    OdpowiedzUsuń
  41. Piękna sprawa taki fotel! Tylko jak go pewnie zamontować? Jednak upadek na pupę średnia opcja... Widziałam kiedyś fajnie rozwiązany montaż domowego hamaka - lina jutowa i specjalne obejmy. Całość mocowana do sufitu i ponoć bardzo solidne rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  42. Zawsze marzyłam o takim fotelu lub huśtawce. Wygląda to super.

    OdpowiedzUsuń
  43. Wspaniałe wnętrze! Wiszący fotel prezentuje się przepięknie.

    OdpowiedzUsuń
  44. Ciekawy blog i fajne inspiracje!

    OdpowiedzUsuń
  45. Super się prezentuje na tle tej tapety

    OdpowiedzUsuń
  46. Jestem bardzo ciekawy czy ktoś z was zainteresuje się firmą zbiorniki z polietylenu . Z tej firmy naprawdę warto skorzystać.

    OdpowiedzUsuń
  47. Dużo osób wchodzi na ten blog i to na pewno jest bardzo dobrze. Jestem z tego powodu bardzo zadowolony.

    OdpowiedzUsuń
  48. Bardzo ładna aranżacja - wiszący fotel jest świetnym pomysłem w każdym mieszkaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Och wiszący fotel to cudowna dekoracja mieszkania, jak i praktyczny i bardzo przydatny element wyposażenia :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Fajna sprawa, ale koniecznie z poduszkami.

    OdpowiedzUsuń
  51. Bardzo ładna aranżacja z wiszącym fotelem w roli głównej :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Świetny pomysł z tym fotelem, super się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  53. Zgadzam się. Przy aranżacji przyda się mieć otwarty umysł.

    OdpowiedzUsuń
  54. Bardzo fajne i efektowne wykonanie. Podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  55. Super kreatywne podejście. Podoba mi się jak wykorzystałaś stary fotel.

    OdpowiedzUsuń
  56. Świetne wykorzystanie fotela. Podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  57. Wszystko doskonale wygląda

    OdpowiedzUsuń
  58. Taki fotel to moje ciche marzenie! :)

    OdpowiedzUsuń
  59. Świetny pomysł z tym fotelem.

    OdpowiedzUsuń
  60. Ten fotel to świetny pomysł!!!

    OdpowiedzUsuń
  61. Bardzo trafiony pomysł z tym fotelem.

    OdpowiedzUsuń
  62. Kreatywne wykorzystanie fotela

    OdpowiedzUsuń
  63. To takie piękne i proste, na początku łatwiej jest matce kołysać dziecko, a potem jest to zabawa dla dziecka. Już się zastanawiam, czy mój sufit wytrzyma i naprawdę chcę zrobić coś podobnego

    OdpowiedzUsuń
  64. Takie dodatki są bardzo modne obecnie.

    OdpowiedzUsuń
  65. Kreatywne i bardzo oryginalne wykonanie.

    OdpowiedzUsuń
  66. Super pomysł na wykorzystanie starego fotela.

    OdpowiedzUsuń
  67. Takie podejście do aranżacji bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  68. Bardzo fajny pomysł na wykorzystanie liny jutowej. Jednak chyba dość trudny w wykonaniu? Wywiercenie dziury w suficie i zamontowanie haka tak aby utrzymał konstrukcje i wyważenie tak aby było stabilne no należą się brawa za wykonanie.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 ALE TU ŁADNIE , Blogger