Koniec pustych ścian

11


Historia budowania ścian rozpoczyna się w momencie , gdy jakiś nikomu bliżej nie znany Neandertalczyk położył na sobie dwa kamienie i pomyślał. W jego skromnym, jak jak zakupy przed "pierwszym" umyśle, zakiełkowała pierwsza refleksja nad estetyką dzieła.
Wielu badaczy nie upatruje w tym celowego działania, skłaniając się bardziej ku teorii, że "no bez przesady, to tylko dwa kamienie". Na szczęście amerykańscy naukowcy niedawno odkryli, że na każdym niecelowym działaniu, można zbudować filozofię. Tak oto te dwa nagie kamienie stały się podwalinami pierwszej lepianki, szałasu, by później na pionowej konstrukcji z kamienia i cegły, opierały się sklepienia katedr.

Są więc ściany działowe, nośne, ściany w muzeach i ściany między ludźmi. Te ostatnie budowane są z niesamowitą lubością o każdy milimetr szerokości. Gdy jedne pękają pod naporem mijającego czasu, te które dzielą ludzi, wzmacniają się z każdym dniem.
Czas jednak porzucić czarny pijar płaskich pionowych konstrukcji, i skoncentrować się na ich możliwościach podnoszenia estetyki wnętrza. Nie o pięknie jednak będzie tu tylko mowa, bo jak ocenić walory estetyczne zdjęcia pryszczatego wnuczka na babcinej ścianie? Wartość sentymentalna dzieła, zawsze zagłuszy inne jego cechy.  I tak powinno być! Jeśli akurat nie jesteś właścicielem galerii sztuki, to na twojej osobistej ścianie, powinny wisieć wspomnienia, dobrze kojarzące się obrazy lub grafiki, pamiątki z ostatnich wakacji. Na widok ściany też można się uśmiechać.
Raz na widok ściany zapłakałam, a to takie moje osobiste doświadczenie, po znalezieniu jej przyozdobionej kisielem i chrupkami. Tą w przedpokoju, ozdabiają zdjęcia moich dzieci i zawsze uśmiecham się na jej widok, gdy nad jej estetyką można byłoby toczyć zażarte dyskusje. 

Ściana może być pusta, minimalistyczna, pozbawiona zdobień, ale nie o niej będzie dziś mowa. Poniższe ściany wpisują się w nurt Wczesnej Epoki Zagracenia Powierzchni Płaskich. I gdy laikowi wyda się, że na ścianie ozdobionej tysiącem zdjęci i grafik, trudno doszukać się ukierunkowania działań, tak wprawne oko zauważy jak wiele razy położenia każdej ramki zostało przemyślane.

Ściana pełna wspomnień

Pamiątki z podróży, rękodzieło, niewymuszona nonszalancja i boho sznyt. Do tego rośliny i jest miejsce, które gdy tylko widzę, mam ochotę złapać za konewkę i podlewać, podlewać, podlewać.... 




Tyle się dzieje

Made for Home to jeden z moich ulubionych instaprofili, który nie ma w sobie napinki innych internetowych sklepów. Pracownia i dom, po których codziennie oprowadza nas Marzena, działają na wyobraźnię jak dopalacz. Grafiki, plakaty, tapety i kwietniki, nowe wzory, ramki i poszukiwanie staroci to codzienność właścicieli. A do tego TE ściany, pełne wszystkiego ściany...





Kamuflaż dla telewizora 

Ściana w domu Faustyny, jest świetnym przykładem jak sprawić by czarny kwadrat telewizora, nie rzucał się w oczy. Dla mnie mistrzostwo świata okraszone retro meblami.





Idealne proporcje

Analizując te zdjęcia czuję podziw, jak do wnętrza można przemycić tyle dodatków, jednocześnie sprawiając , że jest ono harmonijne i spokojne. Ramki są idealnie rozłożone, meble stoją właśnie tam, gdzie powinny, całość jest lekka i przestronna.





Po kliknięciu na zdjęcia, magiczne siły zaklęte w telefonie i komputerze, przeniosą was prosto w instargarmową krainę rozmaitości, gdzie inspiracje nigdy się nie kończą, a ramki na ścianach same się wieszają. Myślę, że każda ściana znajdzie swoją idealną aranżację,  a wy garść pomysłów do wykorzystania. 


11 komentarzy:

  1. Uwielbiam dom mag_saw, mogę oglądać go codziennie tak samo jak Twój �� och... kiedy mój będzie wyglądać tak pięknie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dom Magdy jest wręcz idealny, bez zbytniej przesady, ale bogaty w detale. Bardzo starannie urządzony, wspaniała inspiracja

      Usuń
  2. Boże, jak Ty fajnie piszesz :) Naprawdę, masz świetny styl pisania! A co do ścian, to ja nie lubię ich "zagracać", wolę jak są jednolite- co jednak nie zmienia faktu, że powyższe rozwiązania bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze mam wrażenie, że pisze bardzo chaotycznie, zanim zdążę wyrazić jakąś myśl to zapominam co było na początku akapitu ;)
      Długo żyłam wśród pustych ścian, czas je w końcu porządnie zagracić :D

      Usuń
  3. Niby we wnętrzu jest bardzo dużo wzorów i kolorów to wszystko do siebie pasuje. Bardzo mi się sam projekt podoba. Myślę,ze każda dziewczynka dobrze by się w takim pomieszczeniu czuła.
    Zwróciło moją uwagę również biurko. Ciekawe wzornictwo !

    Przepiękny jest również obraz lasu z pierwszego zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każde z prezentowanych wnętrz, jest w innym stylu i w każdym galeria obrazów, grafik i zdjęć, wstrzeliła się idealnie.
      Absolutnie zgadzam się odnośnie zdjęcia lasu :)

      Usuń
  4. Niedawno uświadomiłam sobie, że rok temu zaczęłam myśleć nad ścienną galerią w naszym pokoju dziennym. I do tej pory nic. Hmm...

    BTW, świetnie napisany tekst :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie mieścisz się w granicach "normalności", bo z tego co obliczyłam od inspiracji do jej realizacji upływa co najmniej rok. W tym czasie plan się krystalizuje i przegryza, to proces, musi trwać :D

      Usuń
  5. Jeśli chodzi o ściany to jeszcze nie mam pojęcia, co zrobić - wszystko takie piękne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo trudno jest umieścić wiele elementów w jednym pokoju i jednocześnie zachować umiar i styl. Tutaj się to udało. Jestem pod wrażeniem!

    OdpowiedzUsuń
  7. Naprawdę świetnie to wygląda. Sama zrobiłam coś bardzo podobnego w swoim mieszkaniu. Od zawsze marzyłam o tym, żeby mieć mnóstwo roślin i zapełnić czymś ściany. Wydrukowałam parę dobrych cytatów i powiesiłam na ścianach. Na półkach stoją paprocie i inne zielone rośliny. Prawdziwym hitem okazał się być zwykły bluszcz. Nie mam dobrej drukarki, więc artystyczne cytaty drukowałam w firmie, która specjalnie się tym zajmuje. Przynajmniej jakość nie pozostawiała żadnych wątpliwości ;) http://www.reprotechnika.pl/druk-cyfrowy-ksero-a4-a3

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 ALE TU ŁADNIE , Blogger