W sam raz dla ucznia

86


Już za rok zacznę recytować trzy pytania. Pięć dni w tygodniu, o stałej porze, bez względu na pogodę, samopoczucie i wszystkie wymówki świata. Trzy pytania, na których opiera się świat matki, a przede wszystkim matki ucznia i porządek wszechświata, moja przyszła mantra:

Jak było w szkole?
Były oceny?
Dużo jest zadane na jutro?

Uświęcone wiekami szkolnej tradycji, niezmienne w kolejności i serwowane pomiędzy wejściem do domu, szafką na buty, a pierwszą łyżką zupy.

Spróbujmy wyobrazić sobie porządek rzeczy, bez tych fundamentalnych pytań. Jak wyglądałby świat każdego z nas, gdyby rozmowa nie została zagajona w ten sposób? Gdzie byłoby miejsce na "fajnie" wypowiedziane z obojętną miną? Brak początku, który rozwija przed nami czerwony dywan do rodzicielskiej pogadanki i prowadzi płynnie do kolejnego "nie" i "tak". Jakże śmiało można zacząć polemikę, gdy ocena jednak była, a rodzic pyta dalej "a co dostała Kasia?". Uczymy się szybkiego systemu wartości własnej, gdzie Kasia staje się punktem odniesienia, na kolejnych kilka lat. Potem już tylko kilka godzin zadań domowych i w spokoju sumienia, można przygotować sobie ubrania na następny dzień.

Za rok chcę usłyszeć coś więcej niż szybkie "fajnie", po odgłosie rzucanego w kąt plecaka. Za rok chcę wiedzieć, kto siedzi z nią w ławce, czy nowy kolega okaże się fajny, czy jednak nie dzieli się naklejkami. Czy biologia jest interesująca, czy zajęcia z matmy są tymi na które czeka, że zapomniała stroju na w-f i z angielskiego jej jednak nie poszedł sprawdzian, a na długiej przerwie oglądali całą paczką mecz na boisku. I już trochę mniej boję się tego co będzie za rok, bo za rok ona zacznie być prawie dorosła, dozna pierwszych porażek i sukcesów. Rozpocznie przyjaźnie, z których część okaże się na całe życie. Będzie wiedzieć co ją interesuje i z czego czerpie satysfakcję. Będzie czasem lepiej, a czasem gorzej niż "fajnie".

W tym roku czeka ją "zerówka", czyli taka trochę szkoła, ale jeszcze w znajomych przedszkolnych murach. Przyda się już wygodna przestrzeń do prac twórczych i miejsce pod biurkiem na wszelkie przybory plastyczne i edukacyjne. Tablica na pierwsze litery i ćwiczenie czytania. Zobaczcie jak dzięki kilku nowym elementom zmienił się jej pokój. W końcu jest w nim więcej koloru! Za co zabrałam się najpierw?




Tablica 2 w 1

(magnetyczno-kredowa)


Do przygotowania tablicy jednocześnie magnetycznej i do pisania kredą potrzebujemy:
- farbę magnetyczną Tikkurila Magnetic 0,5l
- farbę tablicową Tikkurila Liitu w wybranym kolorze
- listewki lub gotową ramę
- wałek, pędzel, taśmę malarską.

Przed przystąpieniem do pracy, malowaną powierzchnię oczyściłam i odtłuściłam. Narysowałam kształt starej drewnianej ramy i zabezpieczyłam brzegi taśmą malarską. Do tego, aby powierzchnia miała wystarczającą moc przyciągania magnesu, należy położyć trzy warstwy farby magnetycznej Tikkurila Magnetic. Warstwy te powinny nakładane równomiernie i nie za grubo, w odstępach co najmniej ośmiu godzin. 


Następnie powierzchnię przyciągającą magnesy, pomalowałam dwoma warstwami farby tablicowej. Farbę można wybrać w dowolnym kolorze, spośród ponad 13 tys. odcieni. Ja wybrałam ciemny turkus L359 z palety Tikkurila Symphony. Aby uzyskać jak najlepszy efekt, należy przestrzegać dwudziestoczterogodzinnego czasu schnięcia pierwszej warstwy. Potem zamontowałam ramę, również pomalowaną farbą tablicową i gotowe! Zabawa na całego!





Szafka pod biurko

W moim studenckim mieście, w czerwcu, serwisy takie jak olx pełne są sprzedawanych za bezcen mebli biurowych, łóżek i wersalek. Mi też udało się zdobyć taki mebel, jednak jego naturalny kolor jakoś nie do końca pasował do dziewczęcego pokoju. Pędzel w dłoń i już po drugiej warstwie wodorozcieńczalnej emalii Tikkurila Everal Aqua w odcieniu H300 mebel prezentował się tak jak na zdjęciu. Szafka nie tylko ożywiła całe pomieszczenie, ale i stała się miejscem na wszystkie niezbędne akcesoria małej uczennicy!




Kolory nadały temu pokojowi nieco żywszy, dziecięcy charakter. Za pomocą farb, można nie tylko sprawić, aby wnętrze było bardziej pogodne. Można też nadać przedmiotom nowe funkcję, sprawić by stara rama i szafka, zamiast wylądować w śmietniku, posłużyły pewnej małej dziewczynce. Dziewczynce, która za rok idzie do pierwszej klasy.


Wpis powstał dzięki współpracy z marką Tikkurila w ramach akcji Back to School. 

86 komentarzy:

  1. Super ta tablica, zarówno Toli jak i Cyprianowi przydałyby się takie w pokojach. A pomysł z dodatkową szafeczka pod biurkiem idealna. Teraz tak proste nowoczesne biuro modne i piękne tylko to przechowywanie :( Dzięki Ci wielkie za inspiracje, już szukam czegoś pod biurko córki,bo to już 3 klasa i książek tylko z roku na rok będzie przybywało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książek, obrazków, przyborów i jeszcze kiedyś miejsce na pamiętnik musi się znaleźć. Nie wiem jak rozciągnę tą przestrzeń, chyba miejsca do przechowywania nie może być zbyt dużo, albo ja mam problem z pozbywaniem się rzeczy z jej pokoju. Jest na wakacjach, muszę powalczyć z materią :)

      Usuń
  2. Fajny pomysł z tą tablicą w ramie :) Wygląda super!

    PS. I fajnie widzieć/czytać Cię na blogu! :D :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coraz dłuższe przestoje nie wróżą nic dobrego, chyba trochę straciłam blog-werwę. Tym bardziej dzięki, że czytasz

      Usuń
    2. Proszę się nie poddawać! z zaciekawieniem czekamy na nowe wpisy!

      Usuń
  3. czy mogę prosić o nazwę szarego koloru na ścianie?

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł z tą tablicą! Bardzo oryginalny niebieski kolor, wszędzie widuję tylko czarne farby tablicowe. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten kolor to podpowiedź Agi z boga GU TWORZY, bez niej pewnie byłoby szaro i nijako

      Usuń
  5. a u mnie tablicówka już rok czeka na natchnienie, chyba po wakacjach wezmę się w końcu do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko rok? To spokojnie, tylewłaśnie trwa nabieranie mocy urzędowej moichpomysłów :)

      Usuń
  6. fajne pomysly, niedlugo bede urzadzac pokoj mlodszego synka, z pewnoscia przydadza sie Twoje rady!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Farba tablicowa tobardzodobry pomysł, szkoda, że nie mam na nią więcej miejsca. Przeszukaj olx,a nuż znajdziesz tam meble,którym za pomocą farb, moża dać drugie życie. I wielkie dzięki za komentarz :)

      Usuń
  7. Urządziłaś świetny dziewczyński pokój :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, jeszcze ściana nad łużkiem została do "zagracenia"

      Usuń
  8. Przytulny pokoik z przyjemnymi barwami. Świetna robota!
    Pokoje dziecięce coraz częściej są u nas "na tapecie". Inspiracji nigdy za wiele ;)
    Tablice magnetyczne w tych czasach to już praktycznie must have i to nie tylko dal dzieci! Jakiś czas temu klient potrzebował dużej przestrzeni do pracy ze swoimi modelami samolotów, więc pokryliśmy mu farbą magnetyczną całą ścianę od podłogi do sufitu :) Farby są już naprawdę świetnej jakości i łatwo dostępne, aż żal nie skorzystać. Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak bardzo podobają mi się takie aranżacje, chyba muszę zrobić metamorfozę pokoiku moich małych pociech.

    OdpowiedzUsuń
  10. Naprawdę jest ładnie ;) Jesteśmy tu pierwszy raz. Zobaczymy co więcej kryje strona :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ślicznie dobrałaś kolory mebli dziecięcych, fajnie wyglądają i te modne pastele. ślicznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ślicznie urządzone. Mały lokator na pewno zadowolony :) Bardzo podoba mi się pomysł z tablicą. Fajnie wygląda i dodatkowa atrakcja do zabawy. Ja znalazłam organizer na kredki, które u nas ciągle po pokoju latają. Organizer zrobiłam sama https://www.koelnerpolska.pl/zrob-to-sam/jak-zrobic-organizer-ucznia/ Dzięki niemu dało się trochę opanować kredki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla dziecka idealne kolory i meble :) Pomysł jak najbardziej na plus :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Do pokoju dzieciecego fantastycznie sprawdzają sie łózka 2w1 i 3w1 np łóżko chowane do biurka.

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepiękne wnętrze i widać że zostało włożone w nie serce.

    OdpowiedzUsuń
  16. Naprawdę pięknie to wygląda, gratulacje :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Pomysłowy pokoik :) urzekający :) Niebieska tablica bardzo mi się spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  18. Pięknie! Moje gratulacje ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Do tych trzech pytań dodałbym jeszcze czwarte: "Kanapki zjedzone?" :D
    Świetny tekst i zdjęcia! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak to się mówi, lepiej ciasne, ale własne. Sama ostatnio zdecydowałam z mężem zakupić własne 4 kąty, żeby nasza Oliwia miała swój pokoik. Jak chodzi o Warszawę i sprzedaż mieszkań, Wola okazała się być dla nas najlepszym rozwiązaniem. Obecnie szukam inspiracji do urządzania wnętrz, zwłaszcza pokoju malutkiej, dlatego Twój wpis jest dla mnie niesamowicie ważny. Piękne mebelki, zależy mi na kupnie podobnych. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetnie zaaranżowany pokój dziecięcy. Miejsce do nauki, miejsce do zabawy, no i oczywiście do wypoczynku. Chyba skorzystam z Twoich pomysłów przy aranżacji pokoju mojej córeczki. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo dobrze zaaranżowany pokój. Widać, że stał się bardziej przestronny i funkcjonalny.

    OdpowiedzUsuń
  23. Znakomita aranżacja i w pokoju dziecka ważną rolę odgrywa każdy element.

    OdpowiedzUsuń
  24. Aranżacja jak najbardziej udana. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Wygląda pięknie! Ja teraz też powolutku zaczynam remont mojego mieszkanka. Zaczynam jednak od kuchni, która nie miała remontu od wieków...
    Stwierdziłam, że większość rzeczy zrobimy z mężem sami, aby zaoszczędzić. Tak znaleźliśmy wiele sklepów internetowych (np https://www.dlaelektrykow.pl/), gdzie wiele rzeczy można kupić dużo taniej niż w popularnych sieciówkach :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Zupełnie inny pokój niż widujemy w magazynach wnętrzarskich, widać że jest w nim własna koncepcja i wykonanie. Super, mnie się bardzo podoba.

    OdpowiedzUsuń
  27. Wg mnie w pokoje dla dzieci trzeba jak najmniej inwestować.

    OdpowiedzUsuń
  28. Super pokój. Bardzo udana aranżacja. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Jak dla mnie super! Gratulacje pomyslu i wykonania:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Pokój dla dzieci musi być nie tylko ładny ale i funkcjonalny. Bardzo podobają mi się meble, a biurko i odpowiednie oświetlenie pokoju to podstawa. Lepiej, żeby dzieci nie męczyły wzroku podczas nauki.

    OdpowiedzUsuń
  31. Dziecięcy pokój musi być funkcjonalny. Warto go dobrze zaaranżować.

    OdpowiedzUsuń
  32. Masz rację, pokój ucznia to duże wyzwanie. Istotny jest nie tylko wygląd ale i funkcjonalność. Ja jeszcze przy urządzaniu pokoju dla Nastki duży nacisk położyłam na jakość snu. Dużo czytałam na temat doboru materacy do spania i w końcu zdecydowałam się na https://senpo.pl/producer/tempur/ Teraz po dwóch miesiącach użytkowania muszę przyznać, że to był dobry wybór. Materac jest świetnej jakości i bardzo wygodny. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  33. Urządzić pokój dla dziecka to ogromne wyzwanie. Dziś dziecko lubi kolor zielony, a jutro niebieski. Dziś chce pokój w samochody, a jutro w roboty. Ciężko nadążyć za dziećmi, a pokój remontuje się raz na jakiś czas. Trzeba dobrze przemyśleć swój wybór.

    OdpowiedzUsuń
  34. Na szczęście żyjemy w czasach, gdzie jesteście w stanie dobrać idealne rozwiązania pod kątem Waszych maluchów. Na pewno powinniście zajrzeć do https://www.filo-shop.pl/kategoria-produktu/dla-dzieci/lozka-dzieciece/lozko-domek i pomyśleć o takich wyjątkowych domkach - łóżkach. To na każdym robi niesamowite wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  35. Biurko, szafka, łóżko, komoda, półki i pojemna szafa, wszystkie są niezbędnymi elementami wyposażenia dziecięcego pokoju. Własnoręcznie wykonana tablica kredowo-magnetyczna idealnie dopełnia całości :) Przekształcenie pokoju niemowlęcia w praktyczne miejsce nauki i zabawy uczniaka to nie lada wyzwanie :) Zwłaszcza jeśli chcemy wykonać wszystko na tyle funkcjonalnie i stabilnie, by nie było konieczności dokonywania częstych zmian i przemeblowań.

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo podoba Mi się twój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  37. zainspirował mnie ten wpis dobra robota!

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo ładnie zorganizowany pomysł na pokój dziecięcy. A pomysł na tablice genialny musze to zastosować u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  40. Pokój dla dziecka powinien być nie tylko ładny i przytulny, ale także funkcjonalny :) Ten wygląda bardzo ładnie :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Nie wyobrażam sobie pokoju ucznia bez wygodnego biurka. Najlepiej wybrać biurka gamingowe, które sprawdzi się idealnei zarówno do nauki, jak i grania w gry, które uwielbiają wszystkie dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  42. To krzesełko skradło moje serce!! :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Jeśli szukacie inspirujących porad dotyczących wnętrz i życia codziennego zajrzyjcie na stronę https://easydom.pl/. Można tam przeczytać mnóstwo takich artykułów.

    OdpowiedzUsuń
  44. Bardzo pomysłowe rozwiązania

    OdpowiedzUsuń
  45. Kolor farby niebieski bardzo ładny :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Bardzo podoba mi się ta aranżacja. Na pewno zaczerpnę kilka inspiracji przy urządzaniu pokoju mojego dziecka.

    OdpowiedzUsuń
  47. Każde dziecko pokochało by taki pokój

    OdpowiedzUsuń
  48. Ten pokój jest prześliczny. Jest bardzo kolorowy i przyjazny.

    OdpowiedzUsuń
  49. Jest tutaj na prawdę bardzo przytulnie.

    OdpowiedzUsuń
  50. Ten wpis jest bardzo ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  51. Bardzo pomysłowo na aranżacje

    OdpowiedzUsuń
  52. Wspaniale wygląda ten pokój.

    OdpowiedzUsuń
  53. Ostatnio urządziłem nowy pokój dla mojego dziecka i jestem zachwycony efektem! Teraz ma wygodne miejsce do nauki i odpoczynku.

    OdpowiedzUsuń
  54. Podoba mi się ta przestrzeń

    OdpowiedzUsuń
  55. Piękny i przytulny pokój idealny dla dziecka.

    OdpowiedzUsuń
  56. Wspaniała aranżacja. Wszystko wygląda doskonale.

    OdpowiedzUsuń
  57. Podoba mi się ta przestrzeń

    OdpowiedzUsuń
  58. Przestrzeń w sam raz do nauki.

    OdpowiedzUsuń
  59. Przestrzeń w tym pokoju jest zorganizowana idealnie. Każdemu dziecku bardzo by się podobało.

    OdpowiedzUsuń
  60. Ten wpis jest bardzo ciekawy

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 ALE TU ŁADNIE , Blogger