Botaniczne motywy

14


Trochę jak tablice botaniczne rozwieszone na ścianach pracowni biologicznej w szkole. Trochę staroświeckie, przypominające lata liceum i zakuwania do sprawdzianu. Ciekawe czy tak samo będą się kiedyś kojarzyć pokoleniu, które nie musi szperać w bibliotece, aby zdobyć odpowiedni atlas. Ciekawe czy ich oczy spojrzą zaciekawione na zakurzoną szkolną tablicę, zamiast w ekran monitora. A może taka tablica w pokoju skłoni do poszukiwania identycznych roślin na pobliskiej łące...

Plakaty Las i Niebo




Artystyczne grafiki Anity Tomali 







Plakaty jak ryciny w Helen House





Egzotyka Lawendowego Bazaru





OTULIĆ SIĘ W LAS I NIEBO

Tu mała główka zasypia wśród maków, ciałko okrywa się kwiatami, pod taką pościelą wszystkie sny zaczynają się na łące pełnej kwiatów, motyli i kolorów. Jak mały leśny skrzat może otulić się liśćmi, a tuż przed snem oglądać ich kształty i planować kolejną wycieczkę po lesie, aby odszukać buk, porównać liście klonu, znaleźć trochę żołędzi. 


Linki do sklepów:
www.lasiniebo.pl   Anita Tomala   helenhouse.pl   www.lawendowybazar.pl     
Z okazji czerwca życzę tysięcy naręczy kwiatów zebranych na łące.


Wszystkie zdjęcia w tym poście zostały użyte za zgodą ich autorów lub właścicieli praw do nich.

14 komentarzy:

  1. Bardzo ładne inspiracje! U nas w kuchni od lat wiszą grafiki botaniczne, które sama przygotowałam. :) Bardzo je lubię. :) Pozdrawiam! Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szukałam inspiracji do przygotowania postu o pokojach dziecięcych w stylu retro, trafiłam na plakaty botaniczne i musiałam... a ponieważ takie plakaty pasują w każdym pomieszczeniu, wyszedł mi oddzielny temat. Teraz sama się zastanawiam nad powieszeniem takiego w kuchni

      Usuń
  2. Bardzo podoba mi się ten trend :))
    Udanego weekendu życzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Jest udany, bo spędzamy go na łące i porównujemy jej kwiaty z tablicami. Super zabawa

      Usuń
  3. Plakaty z Helen House mój faworyt.Magia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyglądają jak żywcem wyrwane ze starego atlasu

      Usuń
  4. Ja kiedyś kserowałam stare księgi medyczne, żeby zrobić takie tablice. Nie tylko zresztą z roślin. Bardzo lubię botaniczne motywy we wnętrzach.

    OdpowiedzUsuń
  5. /refreszing/
    Ekstra! Powiem, Ci, że czuję tak coś przyjemnego, że ta moda wraca. Różne roślinne motywy pamiętam z domu babci, czasem wyszywane. Później w latach 90tych uważane za kit. A teraz.. To wraca i tak fajnie wygląda w nowoczesnych wnętrzach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie, że fajnie. nawet bardzo fajnie. nauczyłam się już nie obrażać na różne bibeloty i ozdoby, bo nigdy nie wiadomo kiedy moda na nie wróci. teraz chętnie poszukam starych szkolnych tablic botanicznych i uzupełnię nimi ścianę o plakaty Las i Niebo

      Usuń
  6. Kochana, dzięki za inspiracje! Uwielbiam takie klimaty - stare ryciny i rysunki kwiatów, ale nie ukrywam, że te stylizowane plakaty botaniczne już trochę mi się przejadły. Co innego grafiki Anity Tomali, świetna alternatywa :-) To teraz sobie trochę poszperam w sieci ;-) Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że coś wybrałaś. Nie ma to jak nocne buszowanie w sieci :)

      Usuń
  7. Świetny post, bardzo inspiracyjny! Jestem wielką fanką takich motywów!
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie http://ogrodekzaoknem.blogspot.com/
    PS: Obserwuję, liczę na rewanż.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 ALE TU ŁADNIE , Blogger