Dziecięcy pokój w morskim klimacie

50

- Zastanówmy się nad tym jaki chcesz mieć pokój.

- Mamo, chcę pokój morski.

Wspaniała konkretna odpowiedź. Moja córka należy do osób, które nie maja w zwyczaju zmieniać raz podjętej decyzji. Nie miałam się nad czym zastanawiać, tylko zaczęłam szukać pasującej tapety i dodatków. Tak powstał niebieski pokoik, w którym obie jesteśmy zakochane.



Temat przewodni

Wydaje się kluczowa kwestią przy aranżowaniu pokoju dla malucha. Po pierwsze bardzo ułatwia sprawę jeśli chodzi o kolorystykę – wiadomo, że las będzie zielony i brązowy, Zygzak McQueen wprowadzi czerwień, a kosmos granat. To bardzo ułatwi sprawę, przy wyborze farby do ścian, zasłon i koloru mebli. Wszystkie dodatki, też można wybrać pod kątem koloru i zgodności z tematem.

Kolejny plus takiego podejścia do planowania pokoju jest taki, że dziecko zakochane w motoryzacji, dostając pokój w którym na podłodze jest autostrada, na ścianie półka z autami i uchwyty w kształcie Cadillaców, będzie skakać z radości. To takie małe spełnienie dziecięcych marzeń, które rodzicowi tez sprawi sporą frajdę.

Moja córka nie widziała pokoju w trakcie remontu i tapetowania, wszystko zobaczyła po raz pierwszy i muszę się przyznać,  że szczerze wzruszyła mnie jej radość.  Wszystko sprawdzała, otwierała szafę, układała Przytulanki na łóżku, a po wszystkim z emocji nie mogła zasnąć. To było warte każdego centymetra skrobania farby z parkietu i pyłu we włosach po szlifowaniu blatu biurka.


Meble

Ale koniec sentymentów, wracamy do konkretów. 

Na pierwszy ogień idzie biurko, bo to był pierwszy mebel zakupiony z myślą o tym pokoju. Kupiłam je na olx, a kryterium wyboru były cena, materiał z jakiego było zrobione i wielkość. Pokój jest niewielki, więc każdy centymetr miejsca do przechowywania jest na wagę złota. Biurko ucznia to przepastna jama pożerająca długopisy i kredki, musi też pomieści wszystkie zeszyt, książki i które dla mnie są śmieciami, a dla moich dzieci najważniejszymi-rzeczami-na-świecie. Znalazłam mebel idealny, choć w mało urokliwym kolorze lakierowanej żółtej sosny.

Lakier dało się zedrzeć z blatu, a boki przykryła farba. Do tego nowe uchwyty w kształcie muszelek i mebel jest jak nowy. W dodatku pasuje kolorystycznie do podwodnego świata.

 

Szafa to już wysłużona staruszka z IKEA, która przeszła lifting za pomocą farby i dekorów meblowych, żeby w słusznym wieku prezentować się lepiej niż Jennifer Lopez. Nikt jej nie zarzuci, że jest jak wszystkie inne.

Meble z drugiej ręki to łóżko i krzesło.

Krzesło to szwedzkie Stokke Tripp Trapp potraktowane szlifierką i farbą. Podobno jest na wyposażeniu domu każdej skandynawskiej rodziny, przekazywane z pokolenia na pokolenie. Znając jego funkcjonalność i możliwość dopasowania do wzrostu dziecka, wcale się temu nie dziwię.





Tapeta

Tu sprawę ułatwiło mi dziecko, bo zgodnie z najlepszymi matczynymi praktykami dałam jej wybór. Jednak, żeby dziecko nie wybierało na kolację żelek, wybór zawsze musi być ograniczony do trzech rzeczy, jak kanapka, owsianka lub talerz warzyw. Tu były dwa „rybne” wzory i morskie fale. Moje dziecko nie wahało się ani sekundy.




Wygrały ryby według projektu Medicine. Teraz wiem, że lepiej być nie mogło.

Wzór nazywa się Fish Reflection i pochodzi od Wallcolors – polskiej firmy, która współpracuje z najlepszymi rodzimymi grafikami.






Mnie jeszcze zachwyciły botaniczne wzory Dominiki Kurzei i Olgi Mulicy.

 



Czymś co zmieniło podejście mojego męża do tapetowania, za oceanem zwą to game changerem, to gotowe docięte bryty. Kto raz próbował pasować wzór tapety na środku przedpokoju, kto choć raz zaznał smak porażki przy milimetrowym przesunięciu, ten wie jak to ułatwia sprawę. Wystarczy podać rozmiar ściany, a mądre głowy w Wallcolors przyślą dokładnie docięty wzór, idealnie według podanych wymiarów. To jest naprawdę mała rzecz dla nich, ale wielka rzecz dla tapetującego.

 Na koniec miła informacja o promocji na wszystkie tapety i grafiki możecie zamówić z 20-procentową zniżką wpisując hasło: aletuladnie


Dodatki

Dodatki to największa uciecha dla matki, a tak serio to… Jednak przyznam się, że to sprawia mi najwięcej frajdy. Morski pokój wymagał ryb – jest wieloryb na pościeli, uchwyty muszelki, wieloryby na obrazach i statki znalezione na starociach. Plakat z Teatru Groteska z przedstawiania o Tomku Sawyerze to chyba mój ulubiony element galerii ściennej. Zostało jeszcze trochę miejsca na mały stolik lub komodę i półkę na książki. A pokój na początku wydawał się taki malutki… 



Wpis powstał we współpracy z Wallcolors


50 komentarzy:

  1. Bardzo udany pokój, delikatny, ale z charakterem. Uwielbiam klimaty marine i gdy mój synek był mały też próbowałam mu zrobić pokój w stylu marynistycznym. Niestety tak długo się z tym bawiłam, że wyrósł z tego. Ha ha ha...
    Świetne te tapety!!!

    Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny pokój urządzony w cudownym stylu, widać, że masz ogromny talent. Jestem w trakcie poszukiwania mieszkania na sprzedaż łódź, gdy tylko zdecyduję się na jego zakup to urządzę podobny pokój dla synka. Dobra robota!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przytulny ten pokoik ;) Bardzo mi się podoba biurko, które stanowi mocny akcent w pokoju

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, ale pięknie! Szkoda, że nie mam takiego talentu do urządzania wnętrz. U mnie wszystko utrzymane jest w skandynawskim ("katalogowym") stylu. Brakuje mi pomysłu na ciekawe dodatki, a jak już znajdę coś fajnego, to cena zwala z nóg. Muszę zajrzeć na OLX, ale zwykle przesyłka dużych gabarytów jest mało opłacalna (najlepiej wychodzi się na odbiorze osobistym). Sama rozważam położenie tapety na ścianach, ale boję się, że szybko przestanie wyglądać dobrze. Okleina na meblach już po kilku miesiącach nie prezentowała się zbyt estetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. pokój całkiem fajny, ale szafa zdecydowanie najładniejsza, stylowa i modna :D nawet najlepszy architekt w mieście nie zrobiłby tego lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaki piękny pokój. Moje klimaty. Jakże rózne od promowanych ostatnio szarości ( również w pokojach dizecięcych).
    Sama czułabym się dobrze w takim klimacie i zdecydowanie dobrze czułaby się tam moja córeczka :)

    Jeśli szukacie dobrej jakości mebli do mieszkania, polecam miejsce:
    https://meblearkadius.pl/produkty/narozniki/

    W sklepie jest szeroki asortyment umeblowania.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne inspiracje na urządzenie pokoju dla dziecka w morskim stylu :) Bardzo podobają mi się proponowane pomysły - szczególnie tapety

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajna, stonowana aranżacja. Myślę, że każdy mały lokator oszalałby na jej punkcie.
    https://szklany-raj.pl/kategorie/szklo/swieczniki-szklane/

    OdpowiedzUsuń
  9. Łał! Naprawdę świetny projekt! :) Tapeta przepiękna, uwielbiam morskie klimaty. Pokój jest naprawdę przytulny
    Pozdrowienia! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jest tutaj na tym blogu mnóstwo inspiracji. Bardzo mnie to cieszy bo kupiłam mieszkanie https://www.ekopark.pl/aktualnosci/nowe-mieszkania-salwator-krakow/ w Krakowie i teraz myślę nad tym jak je urządzić.

    OdpowiedzUsuń
  11. Tego typu wzoru są rzadko spotykane w pokojach dziecięcych, a szkoda bo prezentują się wspaniale i bajkowo.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo inspirujący artykuł. Świetnie skomponowane dodatki i tapety

    OdpowiedzUsuń
  13. śliczny jest ten wzorek na szafie, podoba mi się też narzuta hotelowa na łóżku w pasującym wzorze z akcentem fal, to ładne dopełnienie całości :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajnie urządzony i zaaranżowany pokój. Myślę, że w tematyce morskiej fajnym dodatkowo uzupełnieniem byłoby np akwarium morskie lub akwarium słodkowodne takie jak tutaj Akwaria słodkowodne, które mogłoby jeszcze bardziej ożywić pomieszczenie i nadać dodatkowego klimatu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pokój wygląda przepięknie.

    OdpowiedzUsuń
  16. dużo ciekawych pomysłów tutaj!

    OdpowiedzUsuń
  17. uwielbiam takie spersonalizowane meble, robione samodzielnie czy też projektowane na zamówienie. łóżka czy szafy na wymiar to z pewnością doskonała opcja :)

    OdpowiedzUsuń
  18. ja w stylu morskim urządziłam łazienkę :) błękitne płytki na ścianach, granatowe na podłodze, do tego zestaw białych mebli łazienkowych i dodatki z motywem muszelek jakie można znaleźć na plaży :)

    OdpowiedzUsuń
  19. z jednej strony byłoby dobrze pójść w stronę pastelową i dać jasne listwy MDF, i jasne biurko, z drugiej myślę że sprawdziłaby się opcja bardziej wyrazista np. ciemna szafa i może jakiś dywan do tego? może być z morskim motywem :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo inspirujące pomysły

    OdpowiedzUsuń
  21. Całkiem fajny stylowy pokoik z morskimi akcentami. Fajnie to wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepiękne aranżacja pokoju!

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny i bardzo wartościowy wpis. Podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  24. Tak naprawdę urządzenie pokoju dziecka to spore wyzwanie. Ponieważ wnętrze powinno podobać się maluchowi i być dla niego komfortowe. Znalazłam przez przypadek bardzo ciekawe propozycje aranżacji tutaj https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje/pokoj-dzieciecy . Są według mnie pomysłowe oraz funkcjonalne.

    OdpowiedzUsuń
  25. Korzystając z usług specjalistów w danej branży zawsze uzyskacie najlepsze możliwe rezultaty. Jeżeli jesteście zainteresowani zakupem mieszkania, lokalu usługowego lub innej nieruchomości, to polecam Wam sprawdzić ofertę nowoczesnego dewelopera - https://www.ekopark.pl/turniejowa-59/wykonczenia/ .

    OdpowiedzUsuń
  26. moja córka od razu powiedziała że chce mieć pokój pełen mięciutkich, pluszowych rzeczy :D kupiłam różowy fotel piankowy dla dziecka który robi też za ,,tron" podczas zabawy, dywanik typu shaggy i mnóstwo poduszek :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny morski klimacik, coś co lubię! Bardzo mi się podoba, pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  28. Morski klimat to coś, co lubię najbardziej. Bardzo inspirujące

    OdpowiedzUsuń
  29. Morski klimat to coś co uwielbiam! Super pomysł

    OdpowiedzUsuń
  30. Mhmm świetny gust masz, ja również jestem fanką morskiego klimatu

    OdpowiedzUsuń
  31. Ale ładne, jak odłożę trochę pieniędzy to na pewno kupię coś podobnego

    OdpowiedzUsuń
  32. do dziecięcego pokoju warto wstawić nawilżacz powietrza np. xiaomi smartmi. dzieci mają bardziej wrażliwą śluzówkę nosa i gardła, a im bardziej jest ona podrażniona tym też łatwiej maluch złapie infekcję. nawilżacz mozna postawić na biurku czy parapecie, nie przeszkadza, a tylko pomoże :D

    OdpowiedzUsuń
  33. cudny jest ten pokój, aż zamarzyły mi się morskie wakacje! :)

    OdpowiedzUsuń
  34. uwielbiam morskie klimaty, te kolory mają w sobie coś magicznego. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  35. bardzo podoba mi się to biurko, zarówno w kwestii kolorystyki, jak i funkcjonalności - to co proste jest zawsze najlepsze :D ornamenty na szafie dodają jej niewątpliwie niesamowitego charakteru, a tapeta jest na tyle delikatna, że nie dominuje w pomieszczeniu :D

    OdpowiedzUsuń
  36. ja w tym wypadku wzięłabym pewnie morze na tą fototapetę do sypialni, ale rybki też wyglądają całkiem ładnie :) od razu widać w jakim stylu urządzone jest wnętrze, a granatowe meble nadają mu niesamowitego charakteru, brawo dla projektanta ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. Super że zostały tu dobrane kolorowe lampy które dodatkowo sprawiają że pokój dziecka jest przytulniejszy.

    OdpowiedzUsuń
  38. Przepięknie! Jestem zachwycona

    OdpowiedzUsuń
  39. Wykorzystanie motywów związanych z morzem może stworzyć relaksującą i przyjemną przestrzeń dla dziecka. Jasne odcienie niebieskiego, bieli i delikatnych odcieni piasku mogą tworzyć spokojną atmosferę.

    OdpowiedzUsuń
  40. Pokój dopracowany do granic możliwości. Każdy detal na swoim miejscu. Nawet w firmowych katalogach nie widziałem takiej staranności. Coś niesamowitego.

    OdpowiedzUsuń
  41. Wygląda cudownie, cóż za inspiracja! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  42. Bardzo schludnie i pięknie wyglądający dom. Całość dopełniają ściany wybrane w odpowiednim kolorze :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Najbardziej podoba mi się kolor tego biurka. Cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  44. Ta aranżacja na pewno należy do ciekawych

    OdpowiedzUsuń
  45. Rewelacyjnie wszystko ze sobą współgra

    OdpowiedzUsuń
  46. Już widzę, jak mój mały odkrywa tajemnice oceanu w swoim nowym pokoju.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 ALE TU ŁADNIE , Blogger